Microsoft Lancar Outlook.com

Posted by Wanabe PJ on Thursday, August 2, 2012

 
Microsoft telah melancarkan Outlook.com, perkhidmatan e-mel baru yang berasaskan cloud untuk mengambil Gmail dengan panggilan video Skype bersepadu dan integrasi rangkaian sosial. Namun begitu, ianya tidak dapat dijelaskan dengan lebih menyeluruh tetapi ia dikatakan jauh lebih menarik dari Hotmail. Outlook.com menyokong akses mudah untuk lampiran persembahan foto, integrasi dengan Microsoft Office dan SkyDrive, serta sokongan untuk Facebook Chat.

Seperti yang anda mungkin jangkakan, Outlook.com turut menyokong untuk membuka, mengedit dan berkongsi fail Word, fail Excel dan PowerPoint, dan sebenarnya semua fail-fail tersebut boleh disunting secara langsung dari peti masuk. Facebook dan LinkedIn kenalan secara automatiknya diselaras dengan kenalan Outlook.
 
Buat masa sekarang Integrasi Skype masih belum dapat digunakan lagi di Outlook.com kerana ianya masih di peringkat preview dan sekiranya ianya berada di peringkat akhir keluaran sepenuhnya panggilan boleh dibuat untuk pengguna Skype dan Outlook.

Kandungan Twitter, Facebook dan LinkedIn akan ditarik ke dalam sidebar, seperti peti masuk sendiri, ianya juga ada sokongan bagi kategori, folder, dan peraturan. Sokongan ActiveSync turut ada bagi yang menggunakan Outlook.com dengan peranti mudah alih.
Pengguna Hotmail yang mahu beralih ke Outlook.com boleh berbuat demikian dengan mengklik "Upgrade" dalam menu pilihan, dengan alamat e-mel yang sedia ada, kata laluan, kenalan, e-mel lama, dan peraturan yang tidak berubah, mereka boleh menghantar / menerima e-mel dari alamat @msn.com atau @live.com ataupun @hotmail.com, atau sememangnya telah ditetapkan ke alamat baru @outlook.com.


{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...