Symantec Antivirus Update Menyebabkan PC Windows XP Menjadi Blue Screen?

Posted by Wanabe PJ on Tuesday, July 17, 2012


Tindakan firma keselamatan Symantec membuat kemaskini perisian antivirus baru-baru ini, telah mengundang rasa tidak puas hati di kalangan pelanggan mereka. Hal ini kerana dalam kebanyakkan kes kemaskini terbaru tersebut telah menyebabkan beberapa komputer yang menggunakan sistem operasi Windows telah crash berulang kali, dan mengeluarkan blue screen.

Syarikat tersebut telah mengeluarkan kenyataan terbaru di dalam laman web bahawa mereka telah menerima banyak aduan daripada pengguna
yang menggunakan Windows XP di mana komputer mereka terus menunjukkan skrin biru selepas di reboot. Menurut Symantec, punca isu tersebut wujud kerana ketidakserasian yang disebabkan oleh interaksi tiga hala antara beberapa perisian pihak ketiga yang melaksanakan pemacu sistem fail menggunakan kernel objek timbunan fail berasaskan tipikal pemandu penyulitan, tandatangan SONAR dan pengurus Cache Windows XP.

Kebanyakkan pelanggan yang marah dengan kemaskini terbaru itu berkata mereka telah dipaksa untuk mengeluarkan perisian secara manual dan mematikan mesin mereka. Seorang pelanggan yang menulis pada papan perbincangan telah menuntut Symantec membayar ganti rugi pelanggan bagi segala kesulitan, tetapi syarikat itu baru-baru ini memberi maklum balas bahawa mereka tidak akan menyediakan pakej pampasan. Symantec berkata ia telah bekerja keras pada penyelesaian dan memberi sokongan teknikal kepada pelanggan, termasuk langsung sampai kepada pelanggan yang telah diposkan mengenai isu pada papan perbincangan.


{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...