Wujud Lagi Ke Minyak Rambut Tancho?

Posted by Wanabe PJ on Monday, December 5, 2011



Nak dijadikan cerita, tengah aku duk relax2 pas mkn tgahari td ada sorang pakcik ni yang juga seorang kakitangan kerajaan lalu depan aku. Tiba2 aku terhidu dengan satu bau yang mcm pernah aku hidu suatu masa dahulu. Ye, mmg tak syak lagi.Ak
u kenal bau ni. Bau Minyak Rambut Tancho. Hahaha..Dia punya bau busuk tue aku mmg tak dapat lupa sampai mati. Mana taknya masa zaman2 muda remaja aku pernah pakai minyak rambut Tancho ni. Yela, time sekolah menengah minyak rambut ni la paling top selain dari minyak Bon. Brylcream n Code 10 pn kalah. Yang hebat psal minyak rambut Tancho ni sb die tahan n kilat. Kalau berdiri tgh panas masa perhimpunan sekolah dulu die punye shining mmg tak boley lawan. Hahaha..Tapi yang tak tahan bila bau dia naik. Memang busuk. Nak lak sape pakai songkok or pakai helmet naik motor g sekolah. Pergh! Terbaik punye kepam. Lagi satu lak pas mandi. Korang tengok tuala korang memang hitam. Kalau basuh lak memang berlendir.Hahaha..



Tapi zaman sekarang ni, wujud lagi ke n laku lagi ke minyak rambut Tancho ni. Yela, bdk2 zaman sekarang suka pakai minyak rambut jenama Gatsby n Elite yang jenis water gel dan wax ni. Senang. Xde bau. Mana layan Tancho ni lagi. Tapi tak sangka lak pakcik yang berumur dlm lingkungan 50-an yang aku jumpa tghari td masih pakai lagi minyak rambut Tancho hingga hari ni. Hahaha..

{ 6 comments... read them below or add one }

Udin said...

kat tempat aku ada jual g minyak ni.. hahaha!

Anonymous said...

tancho utk pacak zaman dlu..rambut keras jer...tpi bile panas cam perhimpunan..peluh + minyak dia kuar...hahaha

Wanabe PJ said...

hahaha..tue la psal..bau die yang xtahan tue..tp rmbut mmg lebat..

ahmad azrai said...

Ingat x pakcik tu mcmna org nya??
Masa tu kat area mana jumpa pak cik tu??

ahmad azrai said...

Ingat x pakcik tu mcmna org nya??
Masa tu kat area mana jumpa pak cik tu??

Tuan Razali said...

Ada je kat econsave. Shopee pn beresepah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...