Ada Lagi Ke Kasut Sekolah Nie?

Posted by Wanabe PJ on Tuesday, December 6, 2011



Bila aku balik keje tadi, singgah kedai beli air untuk hilangkan dahaga ni aku terserempak dengan sorang uncle Cina tua yang membuatkan aku teringat akan satu benda yang aku penah pakai masa zaman sekolah dulu. Korang nak tau apa benda yang ada pada uncle Cina tue yg buat aku terigat akn sesuatu benda. Ya, die pakai kasut Carefree/Warrior. Masihkah korang igt kasut paling top masa era 90-an dulu ni sebelum datangnya kasut Pallas n jenama2 yg lain. Hahahaha..Kasut paling murah aku bli tiap2 tahun untuk g ke sekolah. Maklumla nak beli kasut Bata@BM2000 ni xmampu. So,nk bajet punye pasal kasut Carefree ni la jadi pilihan. Selain tue, ada kasut lagi yang aku selalu beli iaitu kasut Bata tapak hijau & merah. Hahaha..Memang top. Nak minta lebih2 segan sebab bljr pn tak pandai sangat. So, bli jela yg ni. Ringan pn ringan.



Tapi korang jgn terkejut lak andai aku ckp kasut ni paling top diklgn bdk laki zaman sekolah dlu.Sebab ape die top?? Hahaha..Sb die cpt kering. Jemur blkg peti ais mmg cpt kering. Lagi 1 kasut ni lak byk function. Guna semasa main badminton pn boleh, basketball pn boleh, bola tampar pn boleh dan paling glamor guna main sepak takraw la. Hebat tak?? Kasut lain boleh?? Ada function ni semua??hahaha..
Agak2 ada lagi tak bdk2 zaman sekarang nie pakai sgt kasut ni. Aku tengok kebanyakannya pakai kasut North Star. Pape pun kasut Carefree/Warrior & Bata tapak hijau@merah ni tetap champion. Hahaha..

{ 7 comments... read them below or add one }

Mohd Zakwan Zain said...

emm. tak pernah nampak pulak kasut Carefree tu..hehe
Sekarang pun zakwan guna kasut sekolah Warrior... selalu guna untuk main sepak takraw :D
Blog Mohd Zakwan :)

Ungu Violet said...

jemur kasut belakang peti ais eh...sama ar...hihi

Wanabe PJ said...

hahaha..samala..

Encik Gaara said...

terbaik kasut ni..aku lanyak buat men takraw je..mmg best!

Wanabe PJ said...

erm,tuela kasut utk buat riadah..hehehe..

Unknown said...

ade lgi tak ksut warrior hi-cut

Anonymous said...

Ada

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...