Instapaper Untuk Android Kini Boleh Didapati

Posted by Wanabe PJ on Tuesday, June 5, 2012


Instapaper kini boleh didapati untuk sistem operasi Android. Aplikasi Instapapar ini membolehkan anda menyimpan laman web untuk bacaan offline apabila anda tidak mempunyai akses kepada data atau sambungan Wi-Fi.  Selain itu, applikasi ini membolehkan anda memuat turun laman web kegemaran anda di rumah menggunakan sambungan Wi-Fi anda dan kemudian menyelamatkan data anda dengan membaca off-line pada bila-bila masa.

Pada dasarnya Instapaper telah dibina untuk sistem operasi iOS sahaja dan sistem operasi Android tidak mendapat applikasi ini. 
Namun begitu, pemaju bagi aplikasi tersebut telah berubah fikiran dan telah membangunkan applikasi Instapaper untuk sistem operasi Android dan kini tersedia serta boleh didapati di Google Play.

Ciri utama yang ada pada aplikasi Instapaper ini adalah keupayaan menyimpan laman sebagai teks sahaja dan jalur dari susun atur halaman untuk mengoptimumkan bacaan untuk tablet dan skrin telefon pintar. Semua kandungan yang dimuat turun boleh didapati secara off-line serta menawarkan font boleh laras, saiz teks, jarak garis, dan margin. Aplikasi ini juga mempunyai mod-contrast tinggi untuk bacaan waktu malam dan akan menukar antara mod dan mod waktu malam hari bergantung kepada masa. Aplikasi Instapaper ini juga boleh memuat turun sehingga 500 artikel secara langsung, dan artikel tanpa had boleh disimpan di laman web Instapaper.


{ 1 comments... read them below or add one }

Hans Hanis said...

owh...bagus juga application nih

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...