Interview..Harap ada rezeki drNya..

Posted by Wanabe PJ on Monday, June 27, 2011


Salam semua,


Minggu nie aku ada terima dua panggilan temuduga. 1st iaitu esok aku interview kt company aku skg n 2nd company kt Puchong. Syukur sangat sbb da lama aku nanti saat ini. Bukan sekali dua aku mohon jawatan kosong skg tp da berpuluh2 job aku da isi. Pantang ada kosong n sesuai ngn kelayakan aku isi. So, bila dapat panggilan temuduga ni excited nak pergi coz aku da lama keje kontrak nie.
Kebetulan pula isteri aku pn dapat panggilan temuduga esok. Ya Allah, rezeki n peluang kami sekeluarga Dia nak bagi. Alhamdulillah..

Aku ni da hampir 4 tahun aku keje kt company aku skg nie. Anak pn da msuk sorang. Tp hampeh nak serap masuk tetap cikit pye payah. Benefit da la takde maklumla status 'LEASING'. Padahal aku da byk berkorban untuk syarikat dr segi projek dorang kt UiTM ni. Bknnya aku complain n nk kondem company aku skg ni tp aku rs mcm takde benefit n pembelaan sewajarnya. Gaji pn skg ckup2 mkn jek. Aku ni sebenarnya da semakin tawar hati ngn company skg ni tp aku pikirkan nasib anak aku skg. So, tak salah aku nak cuba kali. Mana tau ada rezeki Allah nak bagi. Aku bermohon n berdoa pd Allah kali nie harap adalah rezeki untuk aku n anak aku skg untuk salah satu interview job kat atas. Amin..

{ 4 comments... read them below or add one }

Rs Ida said...

susahnya untuk mendapat kerja tetap! sama seperti saya..tapi berharap sangat, one day, rezeki memihak kepada kita..=)

Wanabe PJ said...

itula..mdh2an..skg ssh kn..tp kte sbg manusia perlu berusaha,bdoa n tawakal kpdNya..Insyallah..

Anonymous said...

Insyaallah..rezeki untk kita sentiasa ada..tggalnya lambat atau cepat je ianya sampai...sudah Allah ktakan..tidak akan keringnya rezeki seseorang itu selagi dia masih lagi bernafas didunia ini..moga2.

Wanabe PJ said...

mudah2an..aminn...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...