Evolusi BMX

Posted by Wanabe PJ on Thursday, April 9, 2009



Erm, tengah-tengah aku mencari gambar untuk wallpaper di laptop aku tadi, mengingatkan aku kembali pada zaman BMX iaitu sebuah basikal yang cukup sinonim dan aku pernah guna masa kecil-kecil dulu..So, bila ingat BMX mesti kita semua boleh bayangkan rupa basikal tue macam mana kan..Sampai sekarang pun aku still boleh ingat bentuk basikal BMX aku dulu..Bila teringat tu, aku pun search la dekat internet dan terjumpalah sebuah website komuniti BMX..macam-macam jenis BMX yang ada..Yang paling terkenal dulu mestilah Haro GT type yang harganya hampir mencecah RM1k pada masa itu..Tapi itu 10 tahun dulu..Sekarang BMX banyak sudah berubah dan ada beratus jenis..Yang famous sekarang Traildigger n Flatland yang banyak diguna dalam sukan extreme..Harga dia jangan cakaplah. Masa aku praktikal di MBPJ kt bahagian sukan dalu, ada seorang staff sana cakap harga dia RM3k untuk body je..Belum campur spare part yang lain lagi..Kalau full set mau dekat-dekat RM7k harga dia..Mahal wei..Itulah evolusi BMX sekarang..Memang sangat berbeza..

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...