Pangkor Trip 25-10-2008

Posted by Wanabe PJ on Friday, October 31, 2008

Erm..rncgan percutian ke Pangkor yg selama nie dirancangkan bersama geng2 aku akhirnye dpt dilaksanakan..Pergh, excited rasanya nk g sna utk hilangkan segala tekanan kerja selame ni...

Okla, 1stly aku nk kongsi pglman aku ngan u’all smua sepanjang percutian aku kt sna..Trip kami bermula tepat pd kul 12.30 mlm n smpi pekan Lumut kul 6.30pg..mst u all smua pkr nape ktorg ni lmbt sgt smpi.xpe 2 xpntg..yg pntg slmat smpi ke permulaan destinasi..ktorg brtolak ke Pulau Pangkor dr jeti Lumut tepat klu 8.30 pg..hrga kre murah jgkla..yela, g sna je dkt setengah jam..minyak je da berapa..btulx???ktorg smpi jeti P.Pangkor kul 9.00 pg..smpi2 je ktorg terus amik teksi van ke tmpat penginapan kami di Nipah Bay Villa..spnjg prjlanan dlm van 2 pergh mmg cuak.mne xnye laju giler uncle van ni bwak tmbah lak jln kg yg berbukit dan sempit..Smpi je di tmpat pginapan ktorg check in blik n g srpan pg.smbil2 2 smpatla jgk usya mat salleh mandi pki bikini..hahahaha..Tghari 2 bermulala segala aktiviti surviver yg ktorg rncg..mcm2 benda yg ktorg wat..plig xdpt dilupekan ms naik bot wat aktiviti snorkling n lepak kt pulau ngan geng2 aku..pergh!mmg syok bg ikan mkn smpi kaki luke2 la diwatnye..1st time aku wat aktiviti nie..ape lg sawan gmbrla..hahaha..mlmnye pulak aku n the geng g pekena ikan pari bkar ngan ikan talang msk steam..pergh!masyuk!sdap wei tmbah lak kena angin pantai waktu mlm..mmg tenang giler..wktu mlm nie aku ngan the geng xwat ape2 aktiviti luar pn.just tgk2 survinier kt gerai2 tepi pntai n wat aktiviti sesi bual bicara n luahan hati..mcm2 story dpt didgr dan dikongsikan..cewahh!!

Last day esoknye, aku n the geng meneruskan aktiviti lain..pas check out blik ktorg sewa kete g ronda2 1 pulau pangkor..mcm2 tmpat aku n the geng g melawat..mmg best!!smbil2 2 smpatla aku n the geng bli survinier utk dibawa pulang ke key-ell. Tepat kul 3.30ptg ktorg semua gerak ke jeti utk pulang ke destinasi asal..Cpt sgt ms berlalu..Btw, thanx gengz coz sma2 mnjayakan our trip to Pangkor nie..Next our trip will be coming soon..

Di sni gak disertakan perbelanjaan aku and the geng smasa bercuti di Pangkor:-


Perbelanjaan perjalanan - RM50(seorg)
Perbelanjaan Feri-RM10(seorg)
Perbelanjaan penginapan-RM30(seorg)
Perbelanjaan aktiviti-RM15(seorg)
Perbelanjaan Makan Minum-RM34.30(seorg = mkn pg, ptg n mlm)
Perbelanjaan Cenderahati-RM25
Perbelanjaan Makanan Kering=RM 22
Parking-RM3.80(seorg)
Perbelanjaan lain-lain+hiburan-RM21.00

Total= RM 211.10


Amacam??jimatx??jimatkan..yang penting bajet terkawal..

{ 2 comments... read them below or add one }

Aidy Shahiezad said...

isk.. isk... bajet terkawal ye ?
meh aku jadikan tak terkawal sikit...
ade lagi tak masuk tue... cube check balik...

Are-UM -Sahrom said...

Heehehehe...betul2..bajet ni ada unsur2 pnipuan...nnti Audit akn check semula...Beware..hahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...