Trafik Blog Mencanak Naik Lebih 2000 UV

Posted by Wanabe PJ on Monday, August 6, 2012

 
Fuhh! Bukan senang nak dapat trafik yang tinggi lebih-lebih lagi blogger baru macam aku ni. Tetapi hari Sabtu dan Ahad yang lepas trafik blog mencanak naik melepasi angka yang luar biasa. Pertama kali dalam sejarah aku dapat trafik blog tinggi macamni. Umpama blog aku mendapat cakra dan bertukar menjadi Super Saiya 3. Hahaha..Hal ini semuanya disebabkan oleh penangan keyword atau entry SATU dan DUA yang aku buat ni.

Pergh! Memang teruja. Yelah, kebiasaannya blog aku ini memperoleh 50 UV hingga 100 UV je setiap hari tetapi semalam telah berjaya mencecah angka trafik melebihi 2000 UV. Wow! Namun, jumlah trafik aku dapat masih jauh kalau nak dibandingkan dengan trafik yang diperoleh blogger seperti Shakiddo, Denaihati, Zarul Umbrella dan Ariffshah setiap hari. Jauh api dari panggang la orang cakap. Banyak tips telah aku pelajari dari blogger-blogger hebat di atas ini. Antaranya Bro Kid dan Ariffshah yang banyak berkongsi tips untuk meningkatkan trafik setiap hari.

Kepada blogger luar sana yang masih ingin mengetahui cara atau teknik untuk meningkatkan trafik blog boleh la rujuk link yang aku bagi kat bawah. Semoga memperoleh manfaat bersama.



{ 14 comments... read them below or add one }

kartikel.com said...

tahniah-tahniah

Wanabe PJ said...

thanks..:)

dzuandiey said...

wah....tahniah...terus kekalkan momentum tu..hehe... :-)

HAZRIL HAFIZ said...

main SEO memang berhasil untuk tarik trafik...kena pandai bermain dengan keyword2 panas tiap hari =)

definisi said...

memang kalau mengejar keyword harian pasti akan demikian halnya

Geng Borak said...

keep it up bro! gembira dapat tengok rakan blogger faham teknik2 tersebut

Wanabe PJ said...

thanks semua..mohon tunjuk ajar lagi..masih baru dlm dunia blogger..:)

Denaihati said...

tahniah bro, teruskan usaha2 hebat macam ni.

Wanabe PJ said...

thanks bro denaihati..still learn and need your tips to improve my traffic blog..:)

halim said...

bestnya dapat trafik tinggi. Yang penting kena rajin post entry yang berkualiti kot

Anonymous said...

bro banyak software tak boleh download di mediafire

Unknown said...

macam mana trafik semasa yang terkini?

Arie said...

Tingginya trafik sampai mencanak. Alhamdulillah. Tahniah !Luar biasa hebat tu.

Wanabe PJ said...

alhamdulillah..rzeki..kna rjin update..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...