Penipuan Facebook Terbaru

Posted by Wanabe PJ on Thursday, February 2, 2012


Kini terdapat pelbagai bentuk penipuan di Facebook yang cenderung untuk menarik ramai orang untuk klik dan berkongsi mereka. Pada minggu lepas, kami memberitahu anda tentang penipuan yang menawarkan dikatakan $ 500 Amazon hadiah sijil, dan hari ini kita mendapati kira-kira satu penipuan yang menawarkan penurunan berat badan serta-merta.

Penurunan berat badan yang cepat adalah sesuatu yang ramai orang cari, dan ini penipuan khusus menggunakan makanan yang sangat popular - diet HCG. Penipuan baru hanya berbentuk ayat di sepanjang baris "Saya sudah kehilangan 10 paun dalam hanya satu minggu semua terima kasih kepada HCG!" serta link untuk anda klik. Sama ada ya atau tidak anda sebenarnya boleh kehilangan semua berat ini dengan HCG adalah bukan tujuan utama, kerana pautan tersebut tidak mempunyai apa-apa kaitan dengannya.

Jika anda klik pada link tersebut anda akan diberitahu untuk berkongsi dengan semua kawan-kawan anda, menambah komen, dan kemudiannya secara tidak langsung ditujukan kepada beberapa laman web yang cuba untuk menjual sesuatu yang tidak berkaitan atau mendapatkan anda untuk mengisi kaji selidik. Penipuan Facebook adalah wujud untuk memacu lebih banyak kunjungan ke laman web scammer sementara mendapatkan wang anda dalam perjalanan. Oleh itu, sila jangan percaya. Dan jika anda melihat kawan-kawan anda berkongsi sesuatu link yang serupa, beritahu mereka bahawa mereka sedang membahayakan semua orang, pastikan mereka delete sebarang post dari wall FB mereka.


Sumber: makeuseof.com

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...