Koleksi Tamiya Aku

Posted by Wanabe PJ on Thursday, February 16, 2012



Lama aku tak buka almari sampai berhabuk kereta ni semua. Amacam?? Best tak?? Hehehe..Sekali sekala kenala servis gak. Ni la koleksi Tamiya kesayangan aku. Ada 12 buah semuanya. Ni pn cadang nak tambah lagi koleksi. Semua koleksi ni aku order ngan adik aku kt Jepun. Koleksi yg aku anggap RARE! Sebab apa aku cakap RARE? Firstly, Tamiya ni takde jual sebijik2. Semua jual dalam 1 set. Maknanya 1 set ada dalam 5 buah kereta. Secondly, kat Malaysia dan Jepun leh kata susah nak dapat dah. Nak lak koleksi Dash Yonkuro yang bukan chrome set kat atas tue. Memang payah nak dapat. Sebabnya ia koleksi body atau chasis terawal Tamiya iaitu pada tahun 1982. Lastly, ianya Made In Japan. Sebab kebanyakkan Tamiya sekarang Made In Philippines. Kalau korang tak percaya korang leh beli sebijik or usha mana2 kedai yang jual Tamiya ni. Kereta Tamiya ni aku saja kumpul untuk jadi koleksi dalam almari. Sambil tue leh layan nostalgia dan kenangan masa zaman kanak-kanak dulu.Vroom2!!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...