Major Service Proton

Posted by Wanabe PJ on Tuesday, January 24, 2012



Sedar tak sedar sudah setahun usia kereta Saga FL aku. Genap usia setahun ni memang macam-macam belanja dan peruntuk untuk Saga FL kesayangan aku ni. Yela, kena renew insuran dan roadtax kereta yang kena belanja sebanyak RM1.1k. Tue belum lagi masuk major service lagi yang baru2 ni aku hantar kat service centre Proton. Fuh! die punye belanja boleh tahan mahal. Total dalam RM500++ wo untuk major service ni. Giler kentang! Biasanya major service ni dibuat bila total milage kereta da masuk setiap 20,000km. So,nak taknak aku kena buat jugak untuk jangka hayat kereta aku akan datang untuk mengelak dari kerosakan enjin yang tidak diingini. Gambar kat atas pn da tunjuk untuk minyak gear je 5 botol kena isi. Da macam masuk darah kat wad ICU aku tengok. Kalah minyak hitam. Fuh! tue baru aku guna kereta Saga FL jek. Kalau kereta lain aku tak tau la pulak. Huhuhu..

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...